ILMU UNTUK SEMUA....

MATI ITU SEBAGAI PERINGATAN

Khamis, 23 Februari 2012

"AKU KUAT KERANA MU YA ALLAH''



 بِسْــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم


Sejenak...
Aku merenung masa depan..
Terkadang jauh aku membawa diri menyelusuri jalan-jalan silam
Lama aku bermonolog mencari buah-buah fikiran
Hingga akhirnya aku tersedar........

SUDAH BEGITU JAUH PENTAS DUNIAWI INI KU RENTASI!!!

Ada begitu banyak tawa dan kegembiraan yang telah aku perolehi
Malah tidak kurang juga ada begitu banyak airmata dan duka yang kudapatkan
Terkadang aku tertawa bahagia dengan anugerah-Mu
Terkadang aku menangis teresak-esak dengan ujian-Mu

Hingga pernah aku begitu lelah dengan langkahku

Ada begitu banyak nikmat-Nya yang aku dapat
Ada begitu banyak rahmat-Nya yang aku dakap
Ada begitu banyak ranjau dan onak yang terhampar untukku
Baik yang terdahulu dan untuk masa hadapanku

Semuanya menjadi satu.....

Ingin mengeluh tetapi aku terlalu TAMAK membayangkan nikmat-nikmat-Nya yang kuperolehi
Ingin meminta tetapi merasakan terlalu sedikit aku memberi pada-Nya
Ingin mengadu tetapi merasakan terlalu manja hingga tidak betah diuji tuk kesekian kali
Ingin meratap tetapi merasakan aku yang tidak pernah memiliki apa-apa..lalu kesemua ini milik-Nya

Akhirnya..hanya yang aku punya....sebuah tangisan penuh hiba di pinggiran rahmat-Nya
Sebuah tangisan tanpa bicara..tanpa suara..tanpa rintihan..
Aku hanya mampu menangis..menangis..dan menangis dalam sujudku...
Sujud yang tidak mahu ku angkat wajah ini,,,,
Biar Dia mengerti sendiri dari kedalaman hatiku..
Apa jua rasa dan luahan yang bersarang dalam hati..
Yang tidak bisa aku ungkapkan dengan bicara kata

Hanya satu yang ku pohon.......
"Tuhan..........tolong
jangan tinggalkan aku walaupun sesaat dan sekelip mata cuma. Kerna aku
tidak mampu walau sesaat, hidup tanpa cinta dan perhatian-Mu. Tidak
mampu aku menempuh arus duniawi ini Ya Allah. Tidak mampu aku bertahan
dengan fatamorgana duniawi ini Ya Allah..Tidak mampu aku kuat terus Ya
Allah. Andai Engkau tiada di sisiku"

Di setiap kali aku memerlukan-Mu
Kulihat langit-Mu yang terbentang luas..
Dapat kurasakan selaut cinta-Mu yang meluas untukku
Dan aku pun merasa kuat kembali dalam langkahku


Tiada ulasan:

Catat Ulasan