ILMU UNTUK SEMUA....

MATI ITU SEBAGAI PERINGATAN

Isnin, 27 Disember 2010




Diriwayatkan dari Rabi’ah bin Ustman At-Taimiy, ia berkata “ Dahulu ada seorang laki-laki yang gemar berbuat kemaksiatan kepada Allah SWT. Namun Allah tetap menghendaki atas dirinya menjadi orang baik dan mahu bertaubat. Suatu ketika dia berkata kepada istrinya Aku akan mencari syafaat kepada Allah “

Demikianlah, dia lalu keluar menuju ke sebuah tanah lapang dan disana ia berseru “ Wahai langit, berilah aku syafaatmu! Wahai gunung berilah aku syafaatmu! Wahau bumi berilah aku syafaatmu dan wahai malaikat, berilah aku syafaatmu ! “

Karana kehabisan tenaga, akhirnya orang itu pun jatuh tertelungkup diatas tanah. Allah lalu mengutus seorang malaikat, dan oleh ikat dia malaikat dia didudukkan dan diusap kepalanya seraya berkata “ Berbahagialah kamu, karena sesungguhnya Allah telah meberima taubatmu “

Semoga kamu sentiasa mendapat rahmat dari Allah. Siapa sebenarnya yang telah memberikan syafaat kepadaku dari Allah SWT? Tanya laki-laki itu kepada malaikat.

“ Rasa takutmu kepada Allah itulah yang memberi syafaat kepadamu ” jawab si malaikat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan